مبل آرکانا

طرح ایده‌ های نو، رابطه مستقیمی با خلاقیت دارد ارکانا همراه با در نظر گرفتن محیط شما بهترین ایده و طراحی را در نظر می گیرد.
طرح ایده‌ های نو، رابطه مستقیمی با خلاقیت دارد ارکانا همراه با در نظر گرفتن محیط شما بهترین ایده و طراحی را در نظر می گیرد.
طرح ایده‌ های نو، رابطه مستقیمی با خلاقیت دارد ارکانا همراه با در نظر گرفتن محیط شما بهترین ایده و طراحی را در نظر می گیرد.

خدمات تعمیر مبل چرم در تهران

خدمات تعمیر مبل چرم در تهران

آرکانا مبل در رسانه ها

مبل های چرمی از جمله مبلمان هایی هستند که تعمیر آن ها کمی متفاوت است. نوع چرم، مقدار خرابی و موارد دیگر از جمله مهم‌ترین نکاتی که است که تعمیر را کمی متفاوت و سخت خواهد کرد.

اگر شما هم به دنبال تعمیر مبل چرم هستید، پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان این بخش همراه ما باشید. زیرا قصد داریم در ادامه این مطلب به شرایط تعمیر مبل چرمی و همچنین معرفی یکی از بهترین مراکز تعمیرات مبل با بهترین خدمات در تهران خواهیم پرداخت.

نگاهی بر خدمات تعمیرات مبل 

در دنیای مدرن امروزی با وجود پیشرفت در عرصه‌های گوناگون ، ارتباطات و سرعت انجام امور، در هر کجا که باشید از محل کار ، دفتر ، اداره ، شرکت و حتی منزل چیدمان و دکوراسیون داخلی نقش به سزایی بازی می‌کند و زیبایی و مدرن بودن چیدمان می‌تواند باعث ایجاد آرامش روحی شده و از فشار و خستگی روزمره بکاهد.

یکی از مواردی که در میان چیدمان و دکوراسیون داخلی در مکان‌های مختلف حائز اهمیت می‌باشد مبلمان و رنگ آمیزی آن می‌باشد. استفاده از مبلمان مناسب و متناسب با کاربرد در هر مکانی می‌تواند گویای مطلب و کاربری محیط بوده و میزان جذابیت محیط را دو چندان نموده و باعث ایجاد ارتباط مفید و موثر در عرصه‌های گوناگون گردد.

استفاده از مبلمان به نسبت سلیقه افراد متفاوت بوده و با استفاده از کمک و راهنمایی متخصصین در این زمینه،  می‌توان بهترین و متنوع ترین دکوراسیون داخلی و چیدمان را با استفاده از انواع مبل، از راحتی گرفته تا اداری ایجاد نمود.

تعمیر مبل چرم در تهران

در این میان بعد از گذشت مدتی و با فعل و انفعالات گوناگون یا بر اثر حوادث پیش آمده ممکن است مبلمان ما نیاز به تعمیرات داشته باشد. این تعمیرات می‌تواند از تغمیر چهار چوب گرفته تا رنگ ، تعویض رویه ، فوم و … باشد. بعضا تا مدتی می‌توان از تعمیرات مبلمان در منزل و یا محیط کار استفاده نمود. اما در صورتی که نیاز به یک دگرگونی و تغییر عمده در ظاهر و شکل مبلمان داشته باشید، بایستی به کارگاه حمل نموده و در آنجا طبق سلیقه و نیاز خود تعمیرات کلی و یا جزئی روی مبلمان خود داشته باشید.

تعمیر تخصصی مبل چرم در تهران

در این محتوا، مطالبی من جمله: تعمیر مبل پارچه ای، تعمیر مبل چرمی ، تعمیر مبل چرم با پارچه، تعمیر مبل چرم پاره شده، تعمیر مبل چرمی ‌در خانه ، انواع چرم مناسب مبلمان و . . . . . . . جهت راهنمایی شما عزیزان تهیه نموده ایم تا انشالله مفید واقع شده و کاربردی باشد . تعمیر مبل چرم در تهران،  به عنوان پایتخت ایران بسیار رایج و گسترده است و این شهر در صنعت مبلمان دستاورد‌های شگرفی دارد .

تعمیر مبلمان چرم

ممکن است بعد از مدتی از ظاهر مبلمان خود خسته شده باشید و بخواهید تعمیر مبلمان چرم به پارچه برای شما انجام گردد. در این زمان رویه  مبل چرمی ‌شما به صورت کامل تعویض شده و رویه آن به پارچه تبدیل می‌گردد.

یا اینکه بخواهید رویه چرمی ‌خراب  شده یا پوسته شده خود را با خرج پارچه مدل دار نموده یا ایراد آن را مخفی نمایید در این زمان با تکه دوزی یا زیر دوزی و استفاده از پارچه‌های مشابه با رنگ و طرح چرم مبلمانتان ایراد مبل بر طرف شده و ظاهر مقبولی خواهد داشت که شاید حتی بیشتر از قبل جلب توجه نموده و زیبا باشد .

انواع چرم مناسب مبلمان

 

قطعا هنگام مراجعه برای تعمیر مبل چرم تهران به شما مشاوره و آموزش‌های لازم توسط متخصصین این صنعت،  جهت شناسایی انواع چرم مناسب مبلمان و انتخاب بهترین گزینه از بین آنها داده خواهد شد اما مطالعه و داشتن پیش زمینه‌های لازم جهت انتخاب صحیح و صرفه جویی در وقت و هزینه خالی از لطف نخواهد بود.

هنگام خرید چرم توجه نمایید که فقط لایه قابل مشاهده، که دارای بافت‌های خاص ریز و درشت قابل رویت هستند نباید مورد توجه قرار گیرند. بلکه لایه زیرین که این بافت‌ها روی آن سوار شده اند نیز در جهت استحکام آن بسیار قابل اهمیت هستند. برجسته بودن سطح رویی چرم برای بسیاری افراد خوشایند تر است اما توجه نمایید که برجستگی‌های فیک روی چرم اضافه نشده باشد. تشخیص این مورد با بررسی چند مدل چرم طبیعی و اینکه ساختار چرم از حالت پوست حیوانی که با آن درست شده است خارج نشده باشد .آرکانا

تعمیرات مبل چرم
تعمیر مبلمان چرم

در ادامه این بخش به معرفی انواع چرم‌های مناسب در صنعت مبل سازی خواهیم پرداخت. اگر وقت و زمان کافی برای مطالعه آن را ندارید، پیشنهاد می کنیم که برای تعمیر مبل چرم خود با یکی از شماره‌های زیر تماس گرفته تا در کوتاه‌ترین زمان راهنمایی‌های لازم خدمتتان ارائه گردد. 

تعمیر مبل چرم

نوع چرم مصنوعی (Faux Leather)


این نوع چرم از نظر هزینه بسیار به صرفه می‌باشد اما به لحاظ طول عمر کیفیت بالایی ندارد و با مواد پلیمری ساخته شده است  .

چرم ترکیببی (Bonded leather)

این محصول جزو محصولات چرمی ‌بسار ارزان قیمت می‌باشد. این محصول دارای 17 درصد چرم طبیعی می‌باشد و مابقی ترکیبی است. فیبر و چرم پیوسته ترکیب شده و با رول‌های بزرگ چسبی به هم پیوند می‌خورند. فرایند تولید این محصول شبیه به تولید کاغذ است. پس از تولید و ایجاد ماده اولیه روطبت اطراف را کاهش می‌دهند تا خشک شود و در نهایت مقاوت آن بالا برود.

این نوع از چرم تجزیه پذیر است و مواد اولیه آن به دلیل پایین بودن سطح شیمیایی مواد دوستدار طبیعت و محیط زیست است. به علاوه این ویژگی بارز می‌توان به دوام بالای این محصول اشاره نمود و قیمت ارزان آن که جزو مزیت‌های استفاده از این نوع از چرم می‌باشد.

تعمیر مبل چرم با چرم ترکیببی (Bonded leather)

چرم  Bi-cast

چرم bi-cast‌ دوسویه می‌باشد و از ابتدا برای استفاده در صنعت کفش و کفش‌های براق مردانه تولید شد و مورد توجه قرار گرفت. اما به سرعت جایگاه خود در سایر صنایع را یافت و در مبلمان و مد و لباس نیز به طور گسترده مورد  استفاده قرار گرفت.

 

این چرم طول عمر بهتری دارد و در برابر سایت و مواد محیطی مقاومت بهتری دارد. بین این چرم و چرم طبیعی به سختی می‌توان تمایز قایل شد و تشخیص داد. این نوع چرم جایگزین مناسبی برای چرم طبیعی می‌باشد. 

به لحاظ اقتصادی جایگزین مناسبی برای چرم طبیعی است و به لحاظ قیمتی و در صنعت دکوراسیون و مبلیمان بسیار از این نوع چرم استفاده می‌شود . امتیاز چرم bi-cast سادگی شستشوی آن است. اما باید دقت کنید که از مواد شوینده الکلی و شیمیایی استفاده نکنید .

فشار بیش از حد به این چرم می‌تواند منجر به پاره شدن آن بشود پس مواظب اصطحکاک و اشیای نوک تیز باشید .

تعمیرات مبلمان چرم چرم اسپلیت و دانه‌های تفکیک شده روی آن (Split Grain)

چرم اسپلیت و دانه‌های تفکیک شده روی آن (Split Grain)

چرم اسپلیت سختی و مقاومت چرم صنعتی را داراست و همزمان ظرافت چرم طبیعی را نیز دارد. به دلیل جدا شدن دانه‌های چرم از روی آن نازکتر شده و حس خوبی را منتقل می‌نماید . در پرداخت رویه چرم از درجه‌های مخصوصی استفاده می‌شود تا برای استفاده در صنعت مبلمان مناسب باشد و این کار با استفاده از دستگاه ممکن می‌شود و کار دستی نیست. توجه داشته باشید که برخلاف قیمت بالای این نوع چرم طول عمر بالایی ندارد و بنابر این پیشنهاد ما عدم استفاده از این نوع چرم می‌باشد .

تعمیرات مبل چرمی

چرم‌های دانه برجسته (Top Grain)

چرم‌ها با توجه به نوع حیوان برجستگی‌های خاص خود را دارند و این برجستگی‌ها مقاوت چرم را افزایش داده و طول عمر آن را بالا می‌برند. چرم‌های دانه برجسته به صورت‌های ویژه ای پرداخت می‌شوند تا ظاهر جذابی برای مبلمان داشته باشند و انعطاف پذیر باشند. این نوع چرم بسیار گران قیمت می‌باشد.

انواع چرم‌های دانه برجسته عبارتند از:  پوششی و نیمه پوششی، چرم پوششی، پوشش بدون رنگ و روغن دارد و در مقابل خط و خش مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. این نوع چرم در مبلمان منزل استفاده می‌شود که بیشترین میزان فرسودگی و تماس را داراست. چرم  پوششی دارای پوشش نیمه روغنی است و برای پوشاک و محصولات صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تعمیر مبلمان چرم با چرم نابوک (Nubuck)

چرم نابوک (Nubuck)

چرم گاوی حاوی دانه‌های درست که دارای بیشترین استفاده درصنعت مبل خانگی است را نابوک می‌نامند. این چرم به صورت خمیر شده و مواد صنعتی به آن اضافه می‌شود بنابراین از مبل را از هر آسیبی محفوظ می‌نماید . از نظر کیفیت این چرم عالی بوده ، دوام بالایی دارد و به لحاظ قیمت متوسط می‌باشد .

چرم خالص (Full Grain)

چرم خالص از مرغوب ترین و همچنین گران ترین انواع چرم می‌باشد و بیشتر در صنایعی مانند دکوراسیون داخلی و مد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این چرم دقیقا همان پوست حیوان با تمام ویژگی‌های ظاهری آن می‌باشد. 

این رم ابتدا با اسپری میکروب زدایی شده و سپس با استفاده از حفاظت سطحی وارد مرحله ساخت چرم می‌شود. دانه‌های درشت موجود در سطح این چرم گویای طبیعت و اصالت آن می‌باشد. مبل‌های ساخته شده از چرم طبیعی از گران قیمت‌ترین مبل‌های موجود در بازار می‌باشند. 

به لحاظ هزینه، تعمیر مبل چرم طبیعی طبعا هزینه بالاتری خواهد داشت . توجه داشته باشید تعمیر خانگی مبل چرم نیاز به دقت و سلیقه بالایی دارد زیرا کوچکترین اشتباه هزینه زیادی برمی‌دارد.

تعمیر مبل‌های چرمی ‌در منزل

تعمیر مبل‌های چرمی ‌در منزل 

مبل‌های چرمی ‌شما می‌تواند به دلایل مختلفی دچار آسیب‌های مانند پارگی، ساییدگی، پوسته شدن، رنگ پریدگی و . .. . گردد. به سادگی می‌توانید با تعمیر به موقع آن‌ها در منزل یا محل مورد نظر از بیشتر و جدی تر شدن مشکل جلوگیری نموده و طول عمر آن را زیاد نمایید.

روش‌های تعمیر مبل چرمی ‌بسیار ساده می‌باشد و با داشتن ابزار و لوازم و دقت کافی به سادگی می‌توانید تعمیرات را شخصا انجام دهید. در اینجا چند روش تعمیر مبل چرمی ‌را آورده‌ایم .

 

تعمیر مبل راحتی چرمی ‌پاره شده در منزل

 

جهت یادگیری و پیاده سازی روش تعمیر مبل چرم خانگی، ابتدا  تکه چرم و یا پارچه جین به اندازه ابعاد پاره شده تهیه نمایید.

سطح چرمی ‌را به خوبی تمیز نمایید تا هیچ گرد و غباری بافی نماند. تکه پارچه یا چرمی ‌که تهیه نموده اید زیر سطح پاره قرار دهید، به وسیله یک گوش پاک کن پشت دو طرف را به چسب مخصوص چرم آغشته نموده و رو طرف چرم را به سمت هم نزدیک و روی تکه اضافه شده بخوابانید. به طوری که درز کاملا نزدیک بوده و هیچ فاصله‌ای بین دو تکه مشخص نباشد. 

آن را نگه دارید تا چسب خودش را بگیرد. برای اینکه چسب سریعتر خنک شود می‌توانید از سشوار استفاده کنید. همچنین می‌توانید از پر کننده‌های چرم یا رنگ مخصوص چرم برای مخفی کردن کامل محل آسیب دیده استفاده نمایید. با استفاده از این نحوه تعمیر مبل چرم می‌توانید به سادگی مشکلات روتین مبل چرمی ‌خود را حل نمایید تا طول عمر بالایی داشته باشند.

تعمیر مبل چرمی پاره شده در منزل

تعمیر مبل چرمی ‌ساییده شده در منزل 

 

یکی دیگر از آسیب‌ها ی چرم ساییدگی در اثر اصطکاک است که می‌تواند به وسیله کودکان، حیوانات خانگی یا استفاده بیش از حد در مرور زمان به وجود آید. 

جهت تعمیر مبل حانگی راحتی و یا رسمی، در مرحله اول  محل را با دستمال مرطوب به صورت کامل تمیز نمایید، در مرحله دوم آن را به سرکه سیب آغشته نمایید و در مرحله سوم با استفاده از رنگ چرم متناسب با چرم مورد نظر و یا پولیش متناسب محص آسیب دیده را پوشش دهید. انتخاب رنگ متناسب با چرم مورد نظر بسیار حائز اهمیت است. 

 

تعمیر مبل چرم پوسته شده در منزل 

 

بیشتر مواقع چرم‌های مصنوعی دستخوش این آسیب می‌شوند. به سادگی می‌توانید با اقدام به موقع از پیشرفت و فراگیری این آسیب به کل چرم مورد نظر جلوگیری نمایید. جهت تعمیر مبل چرم در خانه می‌توانید از روشی که در ادامه توضیح داده ایم استفاده نمایید.

ابتدا پوسته‌های اضافی را از سطح مورد نظر جدا نموده و با چسب مخصوص چرم را به سطح مبل بچسبانید. بخش‌های فاقد پوست را با رنگ مخصوص چرم رنگ نموده و توجه نمایید که رنگ انتخاب شده با چرم مورد نظر مطابقت داشته باشد. پس از خشک شدن رنگ با استفاده از براق کننده‌های مخصوص موجود در بازار و یا براق کننده‌های خانگی محل مورد نظر را پوشش دهید. برای تهیه براق کننده خانگی می‌توانید از مخلوط سرکه سیب و روغن زیتون استفاده نمایید.

تعمیر مبل چرم در تهران

نکات مهم در تعمیر مبل چرمی ‌راحتی در منزل 

  1. کیت‌های مخصوص تعمیر مبل چرم در بازار موجود است که میتوانید جهت تعمیر مبل چرم در منزل استفاده نمایید.
  2. هرگز از آب و صابون یا شوینده‌های آمونیاک برای تمیز کردن چرم استفاده نکنید. 
  3. برای پاک کردن اثر ماژیک از پارچه کتان و الکل استفاده نمایید. 
  4. مبل چرم را در معرض گرما مثلا نزدیک بخاری و شوفاژ و یا نور مستقیم خورشید قرار ندهید. 
  5. از واکس‌های مخصوص موجود در بازار نیز می‌توانید برای براق کردن چرم استفاده نمایید. 
  6. نرم کننده‌های مخصوص موجود در بازار را جهت جلوگیری از خشکی چرم می‌توانيد استفاده نمایید.
  7. اگر نگهداری یا تعمیر مبل چرمی ‌برایتان سخت است می‌توانید از تعمیر مبل چرم به پارچه ای که به صورت کامل پارچه جایگزین می‌گردد و یا تعمیر مبل چرم با پارچه استفاده نمایید که در نوع خود بینظیر بوده و مبل‌های ترکیبی پارچه و چرم دارای جذابیت خاصی هستند .

در انتها با مطالعه این مطلب تا حد قابل توجهی اطلاعات لازم در مورد انواع چرم، روش ساخت، مزایا و معایب هر نوع چرم و روش‌های تعمیر مبلمان در منزل را کسب نموده اید و با مشورت یک متخصص می‌توانید به سادگی مبلمان مناسب محیط و دکوراسیون خود را انتخاب نمایید که دوام،  استحکام و طول عمر بالایی داشته باشد. 

چرا مبل آرکانا؟

  • مبل آرکانا با سال‌ها دانش و تجربه خود در این زمینه می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای تعمیرات مبل به شمار آید. برای اطمینان از صحت این موضوع تنها کافی است که به بخش گالری تعمیرات مراجعه کنید. یا اینکه نگاهی به تصاویر بیاندازید. اگر هنوز نیز ترید دارید، کافی است که با شماره واتساپ پیامک داده و درخواست خود را به همکاران ما ارائه کنید. 
  • بازدید رایگان و خدمات بی نظیری چون تحویل به موقع، پرداخت ها و … از جمله مواردی هستند که در این مجموعه مورد توجه قرار گرفته است.
  • تعمیرات مبل آرکانا تنها مختص به یک بخش یا منطقه نیست. بلکه این مجموعه در سراسر تهران آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز است. 

برای تعمیر مبل چرم تهران می‌توانید از خدمات و مشاوره‌های متخصصین ما در این حوزه استفاده نموده و بهترین تعمیرات را در منزل  و یا با استفاده از تیم فنی و کار کشته ما داشته باشید.؟

تعمیر مبل چرم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 − = دو